ER STILEN PÅ BØRNEBILLEDER FORÆLDET?

Er det blot mig, som ofte får opfattelsen af billede materialet på børnedelen is so 90’s?
Hvilket fik mig til at tænke på, er stilen på børnebilleder forældet? Selvfølgelig er der brands og butikker, som virkelig laver skønne billeder. Jeg elsker MarMar‘s kampagner og nyder Lirum Larum Leg‘s inspiration billeder. Men jeg synes faktisk, at rigtig mange brands, butikker, magasiner og generelt reklamer’s version af børnebilleder er virkelig forældet. De taber mig fuldstændig på vejen og finder dem komplet uinteressante. Måske er det grundet mit erhverv, eller grundet jeg elsker modemagasiner og de forskellige twist som jeg ved kan skabes i en kampagne. Og det er dælme ærgerligt! Andre menneskers glade, legende børn tiltaler mig overhoved ikke, det som tiltaler mig er stylingen, twistet og billedet som en helhed. Dér hvor der er en historie, ikke bare et overbelyst billede på en hvid baggrund med børn, som ikke er mit eget, der griner. Køber ærligtalt ikke tøj, fordi andre børn kan grine i det. Køber tøj, fordi det er lækkert sammensat og giver et skønt look. Noget jeg kan identificere mig med, noget som tiltaler mig og mit barn kan rocke på en lækker måde. For mig, skal billede-materialet være en dejlig inspiration! Giver det mening? Well.. det er min holdning, måske er din anderledes?
Selvfølgelig, når det er børnebilleder af vores egne børn. Elsker vi de smilende af slagsen.
Men børnebilleder i magasiner, kampagner fra brands og andet hvad tiltaler så dig?
Du har helt ret! Og hvor er det godt set 🙂 Visuelt fremstiller mange kampagner og reklamer børn på en måde, der ikke kun ligger langt fra realiteterne, men også fra det “børnesyn” man har idag, hvor børn anses for at være mennesker med selvstændig beslutningsevne – og kraft. Dejligt, du sætter fokus på det 🙂